نظرسنجی آنلاین

آشنایی با نکات و ترفند های ساخت نظرسنجی آنلاین

نظرسنجی آنلاین

آشنایی با نکات و ترفند های ساخت نظرسنجی آنلاین

5 عامل مهم برای انتخاب اندازه نمونه بیماران در نظرسنجی

هنگام برنامه ریزی نظرسنجی مراقبت های بهداشتی و یا رضایت بیمار ، نیاز دارید که  این 5 عامل را برای انتخاب اندازه نمونه بیماران خود در نظر بگیرید. مرور این 5 سوال مهم شما را در تعیین روش صحیح انتخاب نمونه  نظر سنجی راهنمایی می کند:

ادامه پست در ادامه مطلب

  

1. تنوع جمعیت هدف


آیا گروه بیماران شما در نظرسنجی رضایت از مراقبت های بهداشتی یا نظرسنجی از بیماران متنوع یا مشابه هم هستند؟ هرچه تنوع بیماران مرکز درمانی  بیشتر باشد ، اندازه نمونه نیز باید بزرگتر باشد.

2. درجه دقت


چقدر دقیق نیاز به بررسی بهداشت و درمان دارید ؟ اگر به ارقام درصدی برای جمعیت مورد نظر خود علاقه دارید ، آیا می خواهید بر اساس نمونه بیمار تخمین زده شود تا در 2٪  یا در 5٪ از آمار واقعی بیماران باشد . هرچه نیاز به دقت بالاتر باشد ، اندازه نمونه نیز باید بزرگتر است.

3. طراحی و روش نمونه


روش نمونه ای که انتخاب می کنید اندازه نمونه شما را تعیین می کند. یک مثال خوب یک نمونه تصادفی طبقه ای برای رسیدن به همان سطح دقت به اندازه نمونه کوچکتر از یک نمونه تصادفی ساده نیاز دارد.

4. بودجه


بودجه شما برای این نظرسنجی چقدر است؟ در نهایت ، ملاحظات مالی و در دسترس بودن پرسنل برای جمع آوری داده ها ممکن است اندازه و روش نمونه شما را انتخاب کند.

5. تعداد متغیرهای شکست برای تجزیه و تحلیل


اگر شما 1000 بیمار دارید که از نظر جنسیت (2 دسته) ، گروه سنی (5 دسته) و عمده (10 دسته) مورد بررسی قرار می گیرند ، ما به طور متوسط ​​برای هر ترکیب دسته به 10 پاسخ دهنده کاهش می یابیم (2 × 5 × 10 = 100 ترکیب دسته بندی ها). برای یک جامعه هدف بیمار با تنوع گسترده در پاسخ ها ، انتخاب 10 مورد به عنوان نمونه ممکن است میزان تعداد نمونه کافی برای  جامعه آماری مراقبت های بهداشتی یا بررسی رضایت بیمار نباشد.


تمام این عوامل هنگام برنامه ریزی نظرسنجی آنلاینتان  باید مورد توجه قرار بگیرند. پاسخ به این سوالات مهم در مرحله برنامه ریزی اطمینان از کسب اطلاعات مورد نیاز شما از مطالعه تحقیقات پزشکی را تضمین می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد